Bismillah.
Kalau tak silap final exam mula esok di UIA untuk semester ni.
In sha Allah, petang ni nak share DUA tips nak exam yang anis praktikkan :)
Tips biasa je, tapi semua orang boleh buat.
1. Belajar dalam keadaan berwudhuk
- Biasakan diri untuk belajar dalam keadaan berwudhuk
- Tak semestinya waktu nak exam je buat, boleh jadikan satu rutin buat diri sendiri
- Bila dah biasa belajar dalam keadaan berwuduhuk, kita akan rasa sangat bersalah dan tak boleh belajar kalau belum ambik wudhu'. Serius.
- Lagipun, kita digalakkan untuk sentiasa dalam keadaan berwudhu'. Kalau tak silap, ada hadis pasal ni.
2. Banyakkan baca Qur'an
- Yang ni, anis dah banyak kali share sebelum ni, lagi banyak kita baca Qur'an, lagi mudah urusan kita sehari-hari
- Cuma, kadang2 kita tak perasan benda ni
- Sempatkan baca Qur'an walaupun semuka setiap kali selepas solat
- Mula sikit2 dulu, lama2 kita sendiri dah terbiasa dan jadi rutin in sha Allah
- Jangan rasa masa kita terbazir dengan baca qur'an. Itu salah.
- Dan jangan rasa, kita kena cepat sebab banyak lagi tak ulangkaji. Ni salah juga.
Semoga bermanfaat :)
tips lain klik sini