Bismillah.
Alhamdulillah. Semalam ada live sharing Dr Maryam pasal Mary Jardin. Terbuka kepada semua, agen mahupun bukan agen.
Sharing sekejap je, dalam 40 minit gitu, tapi banyak input yang Dr. Maryam kongsikan :)
Anis akan bagitau ringkasan atau 'gist' yang anis dapat daripada perkongsian santai tu.
Sape2 nak tengok, boleh ke FB anis ye :)
1. FOKUS
-Bila kita nak berniaga, kita kena belajar untuk fokus
-Fokus perhatian, tenaga, masa dan duit untuk buat benda yang kita nak buat tu
-Bila fokus ni lari, kita pun susah nak dapat hasil yang terbaik
-Cth: Kalau kita berniaga online, kita jual banyak produk, tudung, kerepek, produk kecantikan.
-Sekejap ada orang pm nak tanya harga tudung, sekejap orang nak beli kerepek
-Jadi, fokus kita dah lari kat situ
-Sebab tu, bagi anis BIG WHY tu penting :D
2. ADA MENTOR
-Mentor atau orang yang kita boleh rujuk ni sangat penting
-Yang anis suka pasal MJ ni, selalu ada direct coaching dan training dari Dr Maryam dan suami, Dr.al Athiq
-Dan yang penting, apa yang orang ajar, kita buat. Orang ajar, kita buat, kita dapat hasil, kita gembira
-Kalau orang ajar sebanyak mana sekalipun, kalau tak buat, takde lah hasilnya
3. OFFER VALUES
-Orang suka kalau kita bagi 'values' kat diorang
-Cth: sabun ni kalau pakai boleh hilanglan jerawat
-Cth: tudung ni kalau kita pakai sebab buatkan kita nampak cantik, menutup aurat
-Orang bukan beli tudung tu sebab benda tu tudung, tapi sebab beli tudung buatkan dia nampak cantik. Gituu :p
Orait. Tu je la yang anis nak share. Ada banyak lagi. Kalau nak dengar sendiri, pergi bukak link dekat FB anis.
Kalau nak tau banyaaak lagi, meh join team kami :)
