Mary Jardin


Bismillah.

Alhamdulillah. Semalam ada live sharing Dr Maryam pasal Mary Jardin. Terbuka kepada semua, agen mahupun bukan agen.

Sharing sekejap je, dalam 40 minit gitu, tapi banyak input yang Dr. Maryam kongsikan :)

Anis akan bagitau ringkasan atau 'gist' yang anis dapat daripada perkongsian santai tu. 
Sape2 nak tengok, boleh ke FB anis ye :)

1. FOKUS
-Bila kita nak berniaga, kita kena belajar untuk fokus
-Fokus perhatian, tenaga, masa dan duit untuk buat benda yang kita nak buat tu
-Bila fokus ni lari, kita pun susah nak dapat hasil yang terbaik
-Cth: Kalau kita berniaga online, kita jual banyak produk, tudung, kerepek, produk kecantikan.
-Sekejap ada orang pm nak tanya harga tudung, sekejap orang nak beli kerepek
-Jadi, fokus kita dah lari kat situ
-Sebab tu, bagi anis BIG WHY tu penting :D

2. ADA MENTOR
-Mentor atau orang yang kita boleh rujuk ni sangat penting
-Yang anis suka pasal MJ ni, selalu ada direct coaching dan training dari Dr Maryam dan suami, Dr.al Athiq
-Dan yang penting, apa yang orang ajar, kita buat. Orang ajar, kita buat, kita dapat hasil, kita gembira
-Kalau orang ajar sebanyak mana sekalipun, kalau tak buat, takde lah hasilnya

3. OFFER VALUES
-Orang suka kalau kita bagi 'values' kat diorang
-Cth: sabun ni kalau pakai boleh hilanglan jerawat
-Cth: tudung ni kalau kita pakai sebab buatkan kita nampak cantik, menutup aurat
-Orang bukan beli tudung tu sebab benda tu tudung, tapi sebab beli tudung buatkan dia nampak cantik. Gituu :p

Orait. Tu je la yang anis nak share. Ada banyak lagi. Kalau nak dengar sendiri, pergi bukak link dekat FB anis. 

Kalau nak tau banyaaak lagi, meh join team kami :)