Alhamdulillah. Setelah dua minggu mom di KL jaga pulong pantanghari ni bertolak balik kampung 🥰
Semoga semuanya selamat sampai. Walaupun sedih jugak tak dapat balik kampung cuti sekolah yang panjang ni, takpe la nak buat macam mana. Lagipun, kat sini pun mom ada selama dua minggu ni.
Masa mula mak sampai, bawak mok pergi Giant Kota Damansara beli barang sikit dan nak makan. Tapi, sebab situ takde food court dan nak kejar waktu melawat 12.30-2 petang, tak dan nak makan. Dah siap beli barang, naik Grab ke Hospital Sungai Buloh. Alhamdulillah pulong discharged hari tu. Syukur sangat sebab pulong tak berhenti mesej dan call bagitau baby menangis. Wad pulak tak boleh ada peneman. Alhamdulillah. Jadi, sementara urusan keluar selesai, bawak mok pergi makan di Enzo Cafe. Sedap dan selesa situ sampai teringat-ingat kiki 😋
Lepas balik ke apartment pulong, maka bertapalah kami di situ selama dua minggu hahaha. Alhamdulillah teknologi dah maju, boleh keluar naik Grab @ order food delivery. Ada sehari tu bawak Chik dan adik makan KFC di Giant KD sambil beli barang ☺️
Lepas tu, order makanan-makanan yang sedap nak makan sekali dengan mok dan adik-adik kiki. Order Nutella Cheese Tart, Brownies Salted Caramel dan Pizza Hut. Tu semua hari lain-lain. Lepas tu, request mak buat pengat pisang. ‘Maka nikmat manakah lagi yang kamu dustakan?’ (Surah ar Rahman)
Mok pulak bila tanya nak makan tu ke dop, jawapan mok tokse jah sokmo 😴 Takpe, kita beli je. Mok biasanya kata gitu sebab tak nak susahkan anak-anak.
Masa hujung minggu nak bawak mok jenjalan di The Curve, tapi risau nak bawak takut mok tak larat sakit kaki. Jadi, ganti dengan food delivery je la.
On the way balik kampung, mok mari singgah rumah sewa kat Gombak ni kejap. Pertama kali mok mari alhamdulillah boleh jugak mok tengok tempat anaknya tinggal nak masuk tahun ketiga dah ni.
Perancangan awal memang nak balik sekali, tapi disebabkan pulong ada appointment dengan doktor, jadi berpantang dulu sini kejap dan kakdik pun tak dan nak balik. Lusa ada seminar di Melaka tiga hari, lepas tu kursus cikgu English dua hari di sekolah dan terus sambung dengan Retreat Guru di Subang Bestari tiga hari. Minggu seterusnya pun mula la cikgu masuk sekolah. Hehe
In whatever you do, give your best 😘
‘Ala kulli hal, syukur kepada Allah.
![]() |
| yummy, this time finally i chose the scrumptious one |
![]() |
| this is all i need |
![]() |
| pengat pisang, kuah tak pekat sebab gula melaka takde |
![]() |
| nutella cheese tart. Sedap sangat sampai teringat2 |
![]() |
| this one fail. order lain bagi lain. please bakers, dont necessarily add something customers dont request. huh |
![]() |
| last, with the special one :D |





